5 Haziran 2016 Pazar

Umut, İdol, Figür: Güle Güle Şampiyon!



Dün benim icin cok zor bir gundu. Belki de 1997'de dedemi kaybettigim zamandan beri gecirdigim en zor ve acılı günlerden biriydi. Hayatimi degerli ve mutlu kilan ve ayrilmak zorunda kaldigim bir cok sey oldu. Bugun neredeyse hepsinden farkli bir agirlik vardi uzerimde, hayatta en çok ilham aldığım çocukluk kahramanımı kaybettim. Naif,utangac, sessiz, onurlu bir babam var, yilların degistiremediği koca kalpli bir adam. Bana ilk M.Ali hikayelerini anlatan adam. Her anisinda M.Ali'yi her duyusunda o gözlerindeki ışığı,umudu ve parıldamayı zorluklarla gecen cocuklugunun kahramaninı hatirlarken bana baktigi gözlerini ömrüm boyunca unutmayacagım.

Bir fikrin, bir düşüncenin, bir inancın adı; Muhammed Ali(Cassius Marcellus Clay Jr. ).. Sadece bir sporcu değildi büyük bir barışseverdi benim için. Hayatını adadığı sporun en ahlaklısını yapmaya çalıştı ve bundandır ki savaş çıgırtkanlarının, kan emicilerin, emperyalistlerin ve düzenin hedefi olmuştur… O'nun maçlarını izlemek için babamın saati kurma hiyalerini ve maç anılarını hep heyecanlı dinledim, yaşım ilerledikçe onun sadece mükemmel bir boksör değil, efsanevi bir düşünür ve dava adamı olduğunu geçen yıllar içerisinde çok iyi anladım.
1960 Roma Olimpiyatları’ndan döndükten iki gün sonra bir lokantada sadece beyazlara servis yapıldığını öğrenince, altın madalyasını Ohio Nehri’ne attığı madalya değildi aslında, attığı, küfrettiği hâlâ insanların renginden dolayı ikinci sınıf muamele görmesiydi. Nehrin derinliklerine gömmüştür kokuşmuş beyinleri, tükenmiş vicdanları. Ve Vietnam savaşına asker olarak gönderilmek istenmiştir ama tavrı nettir; Vietnamlılar bana hiçbir kötülük yapmadılar ki onlarla savaşayım.” diyerek Vietnam savaşına gitmediği için 5 yıl hapis ve 10 bin dolar para cezasına çarptırılmıştır. Lisansı ve pasaportu elinden alınınca dava süresince maddi sıkıntılar yaşamış ve iflas ettiğini açıklamıştır. Ailesinin yardımı ve üniversitelerde para karşılığı yaptığı konuşmalarla geçimini sağlamış ama haramilerin sofrasına yem olmamıştır. Büyük bir sporcudur hiçbir zaman geri adim atmamış ne pahasına olursa olsun fikirlerinden ödün vermemiş sporun barışçıl ve ahlaki yönünü yaşamının her zerresinde göstermiştir. O kadar bağlıdır ki yaptığı işe büyük başarılarına hiçbir güç engel olamamıştır.
Antrenör Bundini Zaire maçından önce Ali’ye belki de Ali’yi özetleyecek bu sözlerle seslenmiştir; Dans et şampiyon, kimsesizler yurdundaki yalnız çocuklar için dans et. Çocuklar için salla yumruklarını.
Kiralarını ödeyemeyen işsizler için dans et. Şu alçağın işini bitir!Meyhanedeki ayyaşlar için dans et şampiyon, kanserden ölen yoksul hastalar için, kefaletleri ödenmeyen sefil mahkumlar için, herkesin terkettiği eroinmanlar için, kocaları olmayan gencecik hamile kızlar için.
Dans et şampiyon, savaş onlar için!
Şu aşağılık herifin işini bitir, çenelerini dağıt hepsinin. Düşkünler yurdundaki zavallılar için, emeklilik maaşı alamayan yaşlılar için, pis bir sokakta müşteri bekleyen yaşlı ve yorgun fahişeler için…
Meyhanelerde oturmuş demlenen bütün yalnız kalpler için, bilardo salonlarındaki yalnızlar için, sokak köşelerindeki yalnızlar için. Dans et şampiyon, savaş onlar için!
Temizlik işçileri için salla yumruklarını; hava limanlarında, otobüs duraklarında, benzin istasyonlarında yerleri süpüren küçük insanlar için. Savaş onlar için şampiyon. Otellerde yatakları yapıp tuvaletleri temizleyen küçük odacı kızlar için dersini ver şu aşağılık herifin!
Seni kurtaranlar senatör değildi, vali değildi, başkan değildi.
Sokaktaki insanlar kurtardı seni. Şimdi sokaklar adına savaş, hadi evlat, işini bitir şu aşağılık herifin!
Bu ring ikinize fazla. Hadi bitir işini, suratını paramparça et.
Yoksullar adına şampiyon, yoksullar adına!
Hadi yavrum salla yumruklarını! Muhammet Ali’yi hiçkimse yenemez, hiçkimse. Sadece Cassius Clay yenebilir ama o da bu akşam aramızda değil.
Dans et şampiyon, hadi oğlum dans et!
Belki de bu yazıyı bana yazdıran şeyin Muhammed Ali’nin büyük bir barışsever müslüman olmasıdır, bana bu yazıyı yazdıran şeyin yumruğunu rakibinden öte savaş çığırtkanlarına atmasıdır… Saygıyla anıyorum seni kahramanım.

Ne kadar çok sevdim seni..
Ne kadar derinden dokundun yüreğime..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder